Pasirinkite seniūniją
+370 618 56289

Iš Strasbūro sugrįžus

2009-04-29

Europos Parlamento narys, klaipėdietis Eugenijus Gentvilas 2009 metų balandžio 19-26 dienomis suteikė galimybę grupei Klaipėdos, Šilutės, Kretingos bei kitų Vakarų Lietuvos rajonų seniūnų dalyvauti pažintinėje kelionėje į Strasbūrą, kuriame yra įsikūrusi oficialioji Europos parlamento būstinė (parlamentarų darbas vyksta trijose vietose - Briuselyje, Liuksemburge ir Strasbūre). Grupei vadovavo, nuolat teikė informaciją bei visą kelionės laiką organizacinius darbus rūpestingai atliko E.Gentvilo padėjėja, Klaipėdos miesto tarybos narė Jurgita Choromanskytė. Mokėdama daug kalbų, jau anksčiau lydėjusi ne vieną grupę, vadovė griežtai vykdė sudarytą programą ir to reikalavo iš mūsų.

Seniūnus lydėjo ir pats Lietuvos Savivaldybių Seniūnų Asociacijos prezidentas Algis Strelčiūnas.

Pravažiavę Lenkiją, kiek pabuvoję Čekijoje, seniūnai buvo maloniai nustebinti, kai, dar neprivažiavus Strasbūro, E.Gentvilas juos pasitiko Vokietijoje, Oppenau miestelyje. Buvome apgyvendinti jaukiame viešbutyje, vėliau kartu grožėjomės Vokietijos gamta - kalnų grožiu, kriokliais, aplankėme keletą istorinių vietų. Vakarienės metu europarlamentarui kiekvienas prisistatėme, išsakėme savo pageidavimus, apsikeitėme suvenyrais.

Pagrindinį kelionės tikslą pasiekėme balandžio 22 dieną, trečiadienį, atvykę į Strasbūrą. Grupės vadovė Jurgita aprodė mums Europarlamento rūmų aplinką. Vėliau prie įėjimo buvome oficialiai sutikti Vizitų ir seminarų skyriaus darbuotojų. Didingo pastato foje mus oficialiai priėmė Europarlamento narys E.Gentvilas. Susitikimas - pokalbis vyko atskiroje salėje.

Seniūnams, dirbantiems arčiausiai žmonių, knietėjo kuo daugiau sužinoti apie Europos Parlamentą - kaip pagrindinį Europos vertybių gynėją, kad galėtume gautą informaciją perteikti kitiems ir padėti seniūnijų gyventojams į naują Europos Parlamentą nusiųsti tinkamiausią atstovą.

Su dideliu susidomėjimu klausėmės informacinių pranešimų, dalykiškos, įdomios Eugenijaus Gentvilo, kaip regioninės plėtros komiteto nario, veiklos ataskaitos. Turėjome galimybę parlamentarą klausinėti, išsakyti ir savo lūkesčius.

Po pokalbio mes patekome į plenarinę posėdžių salę, kurioje dirbo 785 Europos Parlamento nariai iš 27 šalių. Vyko balsavimas. Mes stebėjomės greitu jo tempu, kitais mums neįprastais dalykais. Kadangi darbas Europos Parlamente vyksta 23 kalbomis, ausinių pagalba pasisakymus galėjome suprasti, nes jie buvo verčiami ir į lietuvių kalbą.

Gavę gausybę informacijos, apdovanoti informaciniais bukletais, tęsėme kelionę po Strasbūro miestą.

Vakare apsistojome Elzaso regione, miestelyje Obernai. Kartu su mumis tame pačiame viešbutyje gyveno ir E.Gentvilas, kuris po darbų prisijungdavo prie mūsų grupės. Išsakėme jam savo įspūdžius, padėkojome už šiltą priėmimą.

Daug įspūdžių patyrėme visą kelionės laikotarpį. Lankydamiesi Elzaso regione, aplankėme Šv. Odilės vienuolyną. Pravažiuodami mažesnius vyno kelio kaimelius, regėjome gausybę vynuogynų, susipažinome su vyndarių darbu. Amsterdame mus stebino naudojimosi dviračiu - kaip pagrindine transporto priemone, tradicija, dviračių ir dviratininkų gausa gatvėse. Turėjome galimybę paplaukioti kanalais laivu.

Olandijoje grožėjomės gėlėmis, šiltnamių gausybe.

Dieną, (keliskart - ir naktį) keliavę autobusu, įskaitant Lietuvą, pravažiavome net septynias Europos valstybes, sukorėme apie penkis tūkstančius kilometrų. Patirtų įspūdžių viename straipsnyje net aprašyti neįmanoma, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad dauguma seniūnų reikšmingiausias akimirkas, gražiausius reginius fotografavo, žymėjo bloknotuose, rašė atmintin, labai tikėtina, kad informacija pasieks visų seniūnijų darbuotojus, bendruomenių aktyvą, savivaldybių administracijas.

Kelionės laikotarpiu LSSA prezidentas Algis Strelčiūnas nuolat bendravo su visais seniūnais: pasinaudodamas proga, aptarinėjo seniūnijų problemas , ateities perspektyvas.

Nuo Kylio miesto iki Klaipėdos grįžome keltu: grožėjomis jūros platybėmis, ilsėjomės kajutėse.

Dėkojame visiems kelionės organizatoriams,o labiausiai - gerbiamam Eugenijui Gentvilui, savo kadencijos pabaigoje suteikusiam seniūnams reikšmingą paskatinimą.

Vanda Dorčienė, Melnragės ir Girulių seniūnijos seniūnė

Klaipėda

(c) Visos teisės saugomos. Lietuvos savivaldybių seniūnų asociacija.